advertise

آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های ماینر در سامانه جامع تجارت

ثبت ماینر در سامانه جامع تجارت|آریالند

دارندگان دستگاه های ماینر از یکم تا پانزدهم دی‌ماه فرصت دارند برای ثبت اطلاعات ماینرها، دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

طی درخواست نمایندگان حوزه رمزارزها و مساعدت نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهادهای انتظامی و نیز همکاری وزارت صمت، برای یک بار دیگر مهلت ثبت اطلاعات، دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای دارندگان پروانه بهره‌برداری فارغ از خاموش یا روشن بودن ماینر ها و نیز دارندگان انبار دستگاه های ماینر، از یکم تا پانزدهم دی‌ماه 1402 تمدید شد.
لازم به ذکر است دو دسته تولیدکنندگان و واردکنندگان دستگاه های ماینر همچنان قادر به ثبت دستگاه های خود در سامانه برای دریافت شناسه رهگیری کالا خواهند بود, و به کاربران پیشنهاد می شود در هنگام خرید ماینر دستگاه های خود را از این دسته از افراد تهیه کنید.

همان گونه که قبلا در مقاله مرحله دوم قانونی کردن دستگاه های ماینر گفته شده بود در جدید ترین طرح وزارت سمت نیاز است تا تمام ماینر در طرح موسوم به خوداظهاری دستگاه‌های استخر‌اج ارز دیجیتال شماره ۲ در سامانه وزرات سمت ثبت شوند.


مجازات ماینر های غیر قانونی چیست؟

طبق تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند،  تخلف محسوب می‌شود. که این شرایط شامل حال ماینرهای قاچاق نیز می شود.
پیرو این تبصره، دوازدهم آذرماه جلسه‌ای درخصوص نحوه برخورد با دارندگان دستگاه‌های ماینر با حضور نمایندگانی از نهادهای امنیتی و انتظامی، وزارت صمت، وزارت نیرو و نمایندگان انجمن بلاکچین ایران برگزار شد.

آن دسته از تجهیزات که در سامانه جامع تجارت ثبت نشده باشند، فارغ از اینکه تولید داخل، وارداتی و یا حالت خوداظهاری داشته باشند، مشمول قاچاق کالا هستند. ازهمین‌رو با توجه به عدم تمدید مجدد مهلت ثبت در سامانه جامع تحارت، توصیه شده است که برای جلوگیری از مشکلات قانونی و انتظامی، کلیه دارندگان دستگاه‌های استخراج بیت کوین اقدام به ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری نمایند.

جدیدترین ماینرها

در همین راستا، به خریداران دستگاه های ماینر توصیه می کنیم که از این به بعد هیچ ماینری را بدون داشتن شناسه یکتا و کد رهگیری خریداری نکنند؛ چرا که هرگونه تغییر در مالکیت ماینر یا تمدید پروانه بهره‌برداری در آینده، مستلزم داشتن شناسه یکتا و کد رهگیری خواهد بود, از این رو ما در آریالند همیشه به کاربران پیشنهاد می کنیم صرفا اقدام به خرید ماینر قانونی کنند.

خرید ماینر قانونی|آریالند
نظرات خود را با ما در میان بگذارید.