advertise

چهارمین هاوینگ بیت کوین, تاثیر آن بر درآمد ماینرها؟

ساعاتی پیش و بعد از مدت چهار سال هاوینگ شبکه بیت کوین با موفقیت انجام شد و بلاک شماره 840 هزار با موفقیت و توسط استخر Viabtc استخراج شد.
از این پس و بعد از این اتفاق پاداش هر بلاک بیت کوین از 6.25 بیت کوین به مقدار 3.125 کاهش یافت و در نتیجه منجر به کاهش پاداش استخراج کنندگان ارز بیت کوین شد.

رویداد هاوینگ اصلی ترین و مهم ترین اتفاق برای شبکه بیت کوین می باشد که از زمان آغاز به کار شبکه بیت کوین هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد از این رو افراد زیادی انتظار دارند همزمان با این رویداد قیمت بیت کوین نیز افزایش یافته و حتی به اعدادی مثل 100 هزار, 200 هزار و 250 هزار دلار برسد.

البته در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین چیزی در حدود 64 هزار دلار می باشد و همچنان رشد چندانی نسبت به روزهای گذشته نداشته است اما می توان انتظار داشت که در ماه های آینده این رشد اتفاق بیافتد.

سه هاوینگ قبلی در سال‌های 2020، 2016 و 2012 رخ داده بودند و هر 3 مرتبه قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ رشد چشمگیری داشته است اما باید منتظر ماند تا دید بعد از هاوینگ چهارم بیت کوین چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین خواهد افتاد.


چهارمین هاوینگ بیت کوین, تاثیر آن بر درآمد ماینرها؟ | آریالند

بعد از هاوینگ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به طور خلاصه اتفاقات بعد از هاوینگ را می توان به شرح زیر دانست:

1-  پاداش استخراج هر بلاک از ۶.۲۵ واحد بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ واحد، کاهش پیدا می‌کند؛ 

2- بیت‌کوین کمیاب‌تر از طلا خواهد شد

3- بر اساس داده‌های تاریخی قیمت، بیت‌کوین ۱۲ ماه بعد از هاوینگ به اوج خود می‌رسد

4- نرخ تورم بیت‌کوین به ۰.۸٪ می‌رسد

5- رشد نرخ هش‌ریت و رکوردشکنی این پارامتر

جدیدترین ماینرها
هاوینگ بیت کوین چیست؟

در پاسخ به هاوینگ بیت کوین چیست؟ باید گفت در هر 210,000 بلاک در شبکه بیت‌کوین، یک پدیده به نام "هالوینگ" رخ می‌دهد. این به معنای نصف شدن میزان پاداشی است که به ماینرها برای حل یک بلوک جدید تعلق می‌گیرد. در ابتدا، در سال 2009، ماینرها برای هر بلوک 50 بیت‌کوین دریافت می‌کردند. اما با هر هالوینگ، این مقدار به نصف کاهش می‌یابد.

بعد از هاوینگ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ | آریالند
نظرات خود را با ما در میان بگذارید.