advertise

ماینر چیست به زبان ساده؟

دستگاه ماینر چیست؟

در جواب سوال دستگاه ماینر چیست باید بگوییم ماینرها، عناصر کلیدی در فرایند تأیید و ثبت تراکنش‌های بلاک‌های بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، هستند. آن‌ها وظیفه دارند تا تراکنش‌های انجام شده را به صورت گروهی در بلاک‌هایی جمع‌آوری کنند و سپس این بلاک‌ها را به زنجیره بلوکی، یا بلاکچین، متصل کنند. این فرایند به عنوان "ماینینگ" شناخته می‌شود.


اگر تا اینجا متوجه نشدید که ماینر ها دقیقا چگونه درآمد دارند به این مثال توجه کنید:
اگر شما بخواهید وجهی را برای شخصی به صورت کارت به کارت جابجا کنید حتما باید مبلغ اندکی را به صورت کارمزد به بانک بپردازید تا این وجه انتقال پیدا کند, در هنگام انقال بیت کوین از شخصی به شخص دیگر نیز کاربر باید مبلغی را پرداخت کند تا تراکنش های این شخص انجام شود, در اینجا بجای بانک ماینر ها وارد عمل شده و تراکنش انتقال بیت کوین را برای این شخص انجام می دهند, و مبلغ کارمزد را در ازای انجام این معادلات و تراکنش ها دریافت می کنند.
البته در حال حاظر شبکه بیت کوین علاوه بر هزینه کارمزد تراکنش ها مبلغی را نیز جداگانه و به صورت پاداش به ماینر ها پرداخت می کند که باعث افزایش سودآوری ماینر ها شده است.


آریا لند

اهمیت ماینر ها

اهمیت ماینرها در حفظ امنیت شبکه است. آن‌ها با حل مسائل ریاضی، تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و از ورود تراکنش‌های نامعتبر یا تغییر در بلاکچین جلوگیری می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود تا شبکه‌ بیت کوین امنیت بالایی داشته باشند و افراد بتوانند به طور مطمئن و بدون وابستگی به واسطه‌، تراکنش‌های مالی را انجام دهند.

جدیدترین ماینرها
نظرات خود را با ما در میان بگذارید.